Spotřební průmysl zažívá mnohdy krušné časy

V České republice můžete narazit na spoustu průmyslových odvětví. Jedna kategorie však působí obecnějším dojem a pokrývá hned několik oblastí. V dnešním článku se zaměříme na spotřební průmysl, za kterým se skrývá produkce nejrůznějšího sortimentu. Ať už jde o jeho krátkodobou nebo dlouhodobou spotřebu.

Co všechno zahrnuje spotřební průmysl?

Pod tímto průmyslovým segmentem si můžete představit mnohé. Nejrozšířenější je v tomto ohledu průmysl textilní, oděvní, dřevozpracující, obuvnický a polygrafický. Výjimkou nemusí být ani spotřební elektronika. Spotřební průmysl zaměstnává v Česku poměrně dost lidí. O tom se ostatně přesvědčíte z níže uvedené tabulky vztahující se k historickým datům z roku 2008.

Průmyslové odvětvíPočet pracovníků
Textilní průmysl35,6 tisíc
Obrat v textilním průmyslu2 miliardy eur
Oděvní průmysl32,3 tisíc
Obrat v oděvním průmyslu837 milionů eur
Vývoj spotřebního průmyslu v minulých letech.

Je pravdou, že český textilní a obuvní průmysl zažil v posledních letech nejrůznějších pády, stále se však drží a snaží se se kvalitní a konkurenceschopné zboží.

Detaily týkající se spotřebního průmyslu

Pojďme se na spotřební průmysl, respektive jeho dílčí segmenty podívat trochu zblízka, ať víte, co konkrétní obor vlastně přináší na trh. Typickým příkladem je textilní průmysl zaměřující se primárně na výrobu textilií a oděvů, a to průmyslovým způsobem. V tomto oboru existuje spousta metod výroby – přádelny, stáčení, splétání, tkalcovna, tiskárny a další. Právě s tiskem do značná míry souvisí polygrafický průmysl. Vedle digitálního tisku existují i konvenční metody, jakými jsou například flexotisk, ofsetový tisk, hlubotisk, sítotisk, knihtisk a jiné.

Nedílnou součástí spotřebního průmyslu je také ten dřevozpracující. Jeho název je v tomto směru poměrně výstižný. Jde o všechen průmysl týkající se zpracování dřeva. Může to být například výroba sirek, tužek, nábytku a obdobného sortimentu. Spotřební průmysl v Česku vyniká svou kvalitu, precizností a nápaditostí. Možná i proto jsou výrobky hodně vyhledávány také v zahraničí. Doufejme, že tento segment už nepostihnou žádné krušné časy z let minulých.