Digitalizace v bankovnictví je hudbou budoucnosti

V České republice funguje propracovaný bankovní systém. Banky nabízí klientům nejrůznější služby a díky jejich velkému počtu si na své přijde opravdu každý. V poslední době dostávají moderní technologie zelenou i v tomto segmentu. Digitalizace v bankovnictví roste a přináší se sebou bezpočet výhod.

Co si představit pod pojmem „digitalizace v bankovnictví“?

Výraz digitalizace mnohé naznačuje. V případě bankovního segmentu, na který mimochodem dohlíží ČNB, je to možnost vyřízení spousty věcí digitálně. To znamená online a po internetu. Dnes už nemusíte navštěvovat vzdálené pobočky bank a spoustu věcí zrealizujete svépomocí. Díky digitalizaci v bankovnictví v podstatě i bez pomoci bankovního úředníka.

Digitalizace v otázkách a odpovědích

Udělejte si lepší představu to tom, co je to digitalizace v bankovnictví. Zaměříme se na tuto oblast trochu podrobněji. V následujících otázkách a odpovědích zjistíte vše, co Vám bankovní digitalizace může přinést.

Co je to digitální onboarding?

Možnost založení řady bankovních produktů na dálku. Nemusíte vůbec vycházet z domu a navštěvovat konkrétní bankovní instituci. Všechno zrealizujete z pohodlí svého domova bez složitostí a námahy.

Jakým způsobem to lze provést?

Dnes k tomu můžete využít webových formulářů nebo mobilních aplikací konkrétních bank. Typickým příkladem je internetové a mobilní bankovnictví.

Co všechno lze v bance založit na dálku?

Může to být například založení běžného bankovního účtu, včetně těch přidružených – spořící účet, podnikatelský účet a jiné. Zároveň díky digitalizaci v bankovním segmentu získáte například pojištění ke kartě, úvěrovou kartu, cestovní pojištění a další produkty.

Jak funguje digitální komunikace?

Digitalizace v bankovnictví se promítá také do komunikace. S bankovním úředníkem mnohdy nemusíte vůbec mluvit. Na trhu existují banky, které nemají pobočky a vše řeší s klientem na dálku elektronicky.

Jak vypadá digitální komunikace s bankou?

Ta už nemusí být jen prostřednictvím e-mailu. Využívány jsou také sociální sítě v podobě Facebooku a jiných messengerů. Vždy je zároveň poskytována telefonní linka.